АТА-АНАЛАРҒА АҚПАРАТ

Танымдық белсенділікті дамыту бойынша ата-аналарға ұсыныстар.

Берілген атрибут бойынша заттарды таңдау және топтастыру (3-4 жастан бастап)

 Заттардың сапалық қасиеттерін ерекшелеуде балалармен жұмысты жаттығулардан бастаған жөн.

      Әсіресе, берілген белгілері бойынша объектілерді таңдау және топтастыру бойынша тапсырмалар беру тиімді.

Тапсырма опциялары:

1. Бірнеше ойыншықтардың ішінен бірдей (үлгі бойынша) таңдаңыз.Ата-ана ұя салатын қуыршақты, қуыршақты, қоянды үстелге қояды. Содан кейін ол «керемет дорбадан» ойыншықтардың бірін алып, үстелдің үстінен сол ойыншықты табуды ұсынады.

2. Түрлі түсті, өлшемді немесе пішінді 2-3 заттардың (матрешкалар, текшелер, шарлар, шарлар) ішінен бір түсті затты (форманың өлшемі) таңдаңыз.Тапсырманы орындағаннан кейін бала таңдаған ойыншығын және ойыншықтың атын айтуы керек. ойыншықтар жұбының ортақ қасиеті. Егер нәресте қателессе, ата-аналар: «Бұл не?» Деп сұрақ қояды. Көлемі (түсі) бірдей текшені (матрешка) алдыңыз ба? Текшелерді бір-біріне бекітіңіз, «ата-аналар алынуы керек нысанды көрсете алады:» Бұл текшені алу керек, оның түсі бірдей екенін көресіз.

3. Үлгіге ұқсас бірнеше нысанды табыңыз: «бір түстің барлық текшелерін осы қорапқа салыңыз». «Бір қорапқа барлық ұя салатын қуыршақтарды салыңыз». Қорытындылай келе: «Сендер қорапқа қандай ұя салатын қуыршақтарды салдыңдар?» Деген сұрақ қойылады.

 4. Балаларға заттарды топтастыру ұсынылады. Олар мұндай белгілерді атайды: объектінің мақсаты (бұл құрылыс материалы, одан құрастыруға болады: бұл олар бояйтын қылқаламдар және т.б.) түсі, өлшемі.

Ата-аналар күнделікті өмірлік жағдайларды жасайды немесе пайдаланады, онда бір бала немесе бірнеше балалар заттарды алуы немесе топтастыруы керек. Мысалы, құрастыруға болатын барлық материалды қорапқа салыңыз және қуыршақтарды таяқшаға салыңыз, сурет салуға арналған барлық щеткаларды шыныаяқтарға, шүберектерді қораптарға жинаңыз, барлық үлкен шарларды бір торға, ал кішкентайларын салыңыз. басқасында. Алдымен балалар объектілерді бір атрибутқа, кейінірек екеуіне қарай таңдайды.

        Әр кезде балалардың бірі объектілерді топқа біріктіретін ортақ белгіні атап, не істегенін және не үшін жасағанын сипаттағаны маңызды. Бұл балаларды саналы әрекетке үйретеді.

Осындай жаттығулардың нәтижесінде балалар кем дегенде бір ортақ қасиеті бар әртүрлі объектілерді топқа біріктіруге болатынын түсіне бастайды. Енді олар осы топтың объектілеріндегі 1-2 ортақ белгілерді анықтай алады. Сонымен қатар, балалар берілген белгілерге сәйкес объектілерді салыстыру және таңдау (таңдау) үшін таңу және қолдану әдістерін қолдану қабілетін бекітеді.

Кішкентай балалардың өзін-өзі күту дағдыларын дамыту бойынша ата-аналарға ұсыныстар.

0-3 ай

Емшек сүтімен немесе бөтелкемен тамақтандыру

Бөтелкені немесе кеудені көргенде аузын ашады

Тұншығусыз сұйықтықты жұтады

Жұмсақ (пюре) тағамды жұтады

Қолмен кеудені немесе бөтелкені ұстайды

оны сорып алады

Ерінімен қасықтан тамақты алады

Жаялықты ауыстырған кезде аяқты көтереді

4-6 ай

Қасық жақындағанда ауызды ашады

Тамақты тұншықтырмай, тұншығусыз жұтады

Жаңа тағамды еріксіз жейді

Бөтелкені танып, қолын созады

Тамақты аузында ұстайды

Қолында инвестицияланған секунд ұстайды

қасық.

Печеньелерді сору

Бөтелкесін ұстайды, егер болса қайтадан алады

шығарылымдар

       7-9 ай

Губкамен немесе ваннаға арналған ойыншықтармен ойнайды

Шұлықтарды шешеді

Пюре қатты тағамды жеу

Ересек адамның қолындағы кеседен ішу

Бөтелкені ауызға көтере алады

Печенье, нан ұстайды және жейді

Тамақтың кесектерін ауызға салады

Басынан қалпақшасын жұлып алады

тамақты шайнайды

Қасықты тұтқасынан алады

Төгілмей, ересек адам ұстаған кеседен ішеді

10-12 ай

Қолын жеңге салып киінуге көмектеседі

Шкаф тартпаларын шығарады

Тұрақты қатты тағамды жейді

Шашын тарауға тырысады

Ересек адамның көмегімен қасықпен тамақтың аз мөлшерін жинайды

Тостағанды ​​екі қолмен ауызға көтеріп, ішеді

Тамақты қасықпен жеуге тырысады

13-16 ай

Тамақты қасықпен жеуге тырысады

Кесе ұстап, одан ішу

Төрт бөлікке кесілген сэндвичті жеу

Аяқтарды шалбарға жабыстырады

Қасықты ұстап, ауызға тамақ әкеледі

Ваннада жөкемен тазалауға тырысады

Өздігінен жейді

Кішкентай балалардың танымдық белсенділігін дамыту бойынша ата-аналарға ұсыныстар.

                   0-3 ай

Қоңырау немесе сырылдың дыбысына жауап береді

Күтпеген дауыстардан немесе шулардан шошып кетті

Заттарға мұқият қарап, тыныштандырады

Қол қозғалысын бақылайды

Оның алдына қойылған затты бірден байқайды

Заттарды ауызға тартады

Қолдарымен ойнайды

Қолға алған кезде дірілдейді

Сылдырдың немесе қоңыраудың дыбысына күледі

Оның айнадағы көрінісі қызықтырады

Бір нәрсені жақсы көру үшін дене қалпын өзгертеді

                  4-6 ай

Терезеден рахаттаныңыз

Оның айнадағы көрінісіне күлімсіреп

Орамал бетін жауып тастаса алып тастайды

«Теледидар көріп отыр

аяғымен ойнайды

Ойыншықтарға қол созады

Заттарды алып, зерттейді

Ананың дауысын таниды

Қозғалыстағы заттарды ұстауға тырысады

Көзге көрінетіннің бәріне жету

Элементті алу үшін қозғалады

Ойыншықтарды тастап, жинайды

Ойыншықтарды лақтырып, құлап жатқанын бақылайды

Сүйікті ойыншығын көргенде күледі

Дұрыс нәрсеге жету үшін кедергілерді жеңеді

Жаңа ойыншықты көргенде күледі

Қозғалыстағы нысанды ұстауға тырысады

7-9 ай

 Бір уақытта екі ойыншықпен ойнайды

 Ішінара жасырылған элементтерді табады

Еңкейіп, құлаған затты іздеу

Үшіншісін алу үшін екі ойыншықтың бірін лақтырады

Фотосуретке қызығушылық танытады

Ойыншықтарды қораптан шығару

Дыбыс шығару үшін сықырлаған ойыншықтарды қысады

Онымен бірге жасырылған ойыншықты іздеп жатыр

Бірдеңе жоғалған кезде бұрышқа қарау

Қақпақтарды ашу және жабудан ләззат алыңыз

Қапталған немесе қапталған түрде ашылады

ойыншық нәрсе

10-12 ай

«Жарайды» ойнайды

Қораптан заттарды алып, орнына қояды.

қуыршақтармен ойнайды

Таныс ананың әрекетіне еліктейді

Үйде белгілі бір заттардың қайда сақталатынын есте сақтайды

Таныс заттарды шығарып алады және тасымалдайды

Әр түрлі заттарды қораптарға, бөтелкелерге тастайды

Заттарды тасымалдау үшін себетті, сөмкені немесе қорапты пайдаланады

Үлкендердің болғаннан кейінгі әрекеттерін бейнелейді

Зақым келтіруі мүмкін заттарды болдырмайды

Қалай жасау керектігін көрсеткенде қарындаш салады

Қарындашпен өз бетінше сурет салады

«Жоғары» және «төмен» сөздерін түсінеді.

Кішкентай балалардың қимыл-қозғалысын дамыту бойынша ата-аналарға ұсыныстар.

              0-3 ай

Ішінде жатқанда иегін көтереді

Асқазанмен жатқанда кеудені көтереді

Ұстап қалса аяқты еденге түсіреді

Жорғалау қозғалыстарын жасайды

Алақанға ойыншық қойылса, қолды қысады

Отырғанда немесе тік ұстағанда басын айналдырады

үшінші көз

Ойыншықты ұстағанда жұдырығын ашады

ойыншық ұстау

Отыруүшінқолдартартылғанкездебасынтұрақтыұстайды

4-6 ай

Мұрын сүрткенде басын бұрады

Артынан бүйіріне қарай домалатады

Жақын тұрған ойыншыққа қол созу

дірілді шайқайды

Бір қолымен затты алады

Екі қолмен затты ұстайды

Тірекпен отырғанда басын ұстайды

Қолтығына демеу болса тұр

Қол ұстаған кезде тұрып, отыруға тырысады

қолдарымен аяқтарын тигізеді

Ұсақ заттарды ұстауға тырысады

Қиын болатын ойыншықты алуға тырысады

Екі қолында бір затты ұстайды

Ересек адамның тізесінде отыру

Еденде жатқанда жан-жаққа бұрыла алады.

Арқамен жатқанда басын көтереді

Элементтерді бір қолмен алады

Іштен артқа қарай домалайды

Қолтыққа тірелген кезде секіреді

Объектілерді бір қолдан екінші қолына ауыстырады

Бір қолымен ойыншықты ұстап, екінші қолымен ойнайды

Артқы жағынан асқазанға оңай айналады

Бірнеше секунд өздігінен отырады

Ойыншықтарды үстелге немесе еденге түрту

Екі қолын ұстаса тұрады

Бір уақытта екі немесе одан да көп ойыншықтармен ойнайды

Төңкеріліп, отыру үшін көтеріледі

7-9 ай

Қолға сүйеніп отырады

Отыру, қажетті затты алу үшін алға еңкейеді

Саусақ заттарды тигізеді, итереді, ысқылайды, айналдырады

Отыру қажетті затты алу үшін бүйірге немесе артқа бұрылады

Қағазды екі қолымен жыртады

Жалғыз отыру және ойыншықтармен ойнау

Ұзақ уақыт жалғыз отырады

Жиһазды ұстап тұрады

Ол бұрын отырған болса, жорғалай бастауы мүмкін

Көлемі қуыршақтай затты ұстайды

Бесіктің шетінен ұстап тұрып, тартып тұрады

Ұсақ заттарды жинайды

Бұрын отырған болса, өз бетімен арқасымен жатады

Екі қолмен ұстағанда жүреді

Бұрын ішімен жатса, өздігінен отыра алады

Кедергілерден асып түседі

Екі саусақпен кішкентай заттарды алады

Төрт аяқпен тез жорғалайды

Бұрын тұрған болса, өздігінен отыра алады

Өздігінен отыра алады

егер бұған дейін ол шалқасынан жатқан болса

                     10-12 ай

Жиһаздан ұстап жүреді

Ойыншықты ұқыпты орналастыруды біледі

Жиһаздан ұстап жүреді

Ойыншықты ұқыпты орналастыруды біледі

Бір қолмен ұстағанда жүреді

Отыру, допты домалату

Бір қолымен екі кішкентай ойыншықтарды алады

Өздігінен тұру

еңкейіп отыру

Кітаптың екі-үш бетін бірден аударады

Бұрын отырған болса, өздігінен тұрады

Кітап беттерін парақтауға көмектеседі

допты лақтырады

Тұрақты өз бетінше тұрады

Өздігінен бірнеше қадам жасайды

Рухани жаңғhttps://ruh.kz/ыру